Adobe Flash'ta çok merak edilen aslında gayette basit bir maske ile yapılabilen
shine yani parlama efektini göstermeye çalışacağım. Bunun için ben beğendiğim bir metalik motor fotoğrafını kullanacağım,parlama efekti ekranlara da,yazılara da cam yüzeylere de uygulanabilinir ancak mantık aynıdır. Yazının sonunda bunlar gibi farklı dokulara uygulanmış birkaç örnek daha vereceğim.

Öncelikle parlama efektiv ereceğiniz yüzeyi arkaplan olarak bir layera ekleyin. Sonra yeni bir layer açın adını maske verin ve bu layera alttaki gibi yansımanın olacağı alanlara çepersiz olarak doldurun.Pen tool ile bu işlemi yaptım eğer oval veya rectangle tool ile de yapabilirsiniz buradaki çizimleri.

Altta göstermeye çalıştığım gibi animasyon adlı yeni bir layer daha ekleyip onu motor adlı arkaplan ile maske layerı arasına alın.Çünkü maske layerına sağ tıklayıp mask dediğimizde herzaman alttaki layerla ilişiklendirilir. Animasyon layerında asıl işimiz.Altta enson hali gözüküyor.
Animasyon layerında 1.frame'e efekti arkaplandan geçerek sadece maskeli alanda gözükecek bir kare çizeceğiz ancak Window-Color panelinden bu karenin renk özellikleriyle işlemler yapacağız ki zaten parlama efektini verecek olan görselde bu olacak. Kareyi alttaki gibi çepersiz olacak şekilde çizmeye çalışın görselin komple solüstünden sağ altına geçecek. Daha sonra kareyi seçin ve Color panelinden Type:Linear diyin. Bu Solid yani tek renk değil Linear yani geçişken bir renk olacak ve 3 aşamalı olacak.Kırmızı çarpı ile gösterdiğim yer bu renk geçiş adetini ve renkleri belirlediğimiz yer,default olarak siyah-beyaz (beşiktaşlımıdır nedir Adobe mühendisleri) olan bu renklere kırmızı çarpının olduğu yere birkere tıklayarak yeni bir renk daha ekleyebilirsiniz. Yanlışlıkla fazla bir göz damlacığı eklerseniz onu seçip sürükleyerek dışarı bırakın silinecektir.Göz damlacıklarının üzerine tıkladığınızda bu geçiş renklerine karar vereceksiniz demektir ve göz damlacığı seçiliyse ucu siyah olur.Tek tek seçerek bu 3 renk geçiş noktası göz damlacıklarına renk ve özellik ataycağız.Soldan sağa ilk baştaki renk beyaz ancak Alpha'sı %0 , yani görünmez,ortadaki ise yine beyaz ancak Alpha %100,ensağdaki de yine beyaz ancak yine Alpha %0 olsun.

Yukarıda seçili olduğundan siyah - beyaz gibi gözüküyor yoksa bendeki fla dosyasından da görebilirsiniz aynen beyaz(alpha-0) - beyaz(alpha%100) - beyaz(alpha%0) renk geçiş noktalarıdır. Daha sonra animasyon layerında 20.layera F6 ile keyframe ekleyin ve bu karemizi sağ alta parlama efektini verip geçeceği yol üzerinde son noktaya götürün. Daha sonrada timeline da bu 1.ve 20.frame arasında bir frame'e sağ tıklayıp Create Motion tween diyin. En son adımda da alttaki gibi maske layerına sağ tıklayıp (o layer animasyonun üstündeyken) Mask diyin.CTRL-Enter diyerek parlama efektli maskenizi deneyebilirsiniz.

Daha canlı olması için 20.frame rastgele bir rakam olarak verdim yavaş veya hızlı veya değişik konumlardan istediğinizde vermesi üzerine animasyonu güncelleyebilir hatta fps ile de oynayabilirsiniz. Örnek çalışma ve diğer parlama efektleri için örnek dosyamı indirebilirsiniz.


http://expression.web.tr/al2y/parlama.rar


Faydalı olması dileğiyle...