Merhaba arkadaşlar ;

Bugün Flash Galeriler hazırlarken çok işinize yarayacağını düşündüğüm maske mantığını göstermek istiyorum.Böylelikle fotolarımızı Batch gibi toplu bir işleme gerek kalmadan direk maskeleneceğinden kullanabilirsiniz.Herşeyden önce biraz Flash temellerine hakim olmanız gerekmektedir eğer bunda zorlanırsanız daha basit bir flash galeri örneğimi önce yapmanızı daha sonra bu tasarıma devam etmenizi öneririm.


Aslında 1e 1 aynısını tasarlayarak mantığı öğrenip ondan sonra kendi projelerinize uygulamanız ve geliştirmeniz tavsiyemdir. Yani çokta süper bir galeri olmadı ama maskeyi göstermek için basitte olsa 4 buton ve 4 foto ekledim.

Çalışmamıza gelince sonda yine fla dosyasını ekledim,takıldığınız yerde indirip göz atabilirsiniz. 4 tane layer açın ve son hali altta gösterdim buradaki gibi adlarını verelim.

Şimdi 4 tane boş layer ve adları yukarıdaki gibi eklenmiş.Çeper adlı layera alttaki gibi iç yani fill rengi çokta önemli olmayan(maske olacağından) köşeleri yuvarlanmış (radius : 15) ve çeperi 2piksel ve düze çizgi olan bir rounded rectangle çizelim. Çizdikten sonra dolguyu seçip ( eğer dolguya 2kere tıklarsanız hem dolguyu hem çeperi seçecektir , bunu alttaki propertiesten dolgu ve çeper renklerinin atanmasından anlayabilirsiniz) sadece tek tıkla dolguyu seçip CTRL-X ile cut yani keserek maske adlı layerda sağ tıklayıp Paste in Place ( Paste Değil ! ) yapalım.Butonlar layerına da 1,2,3,4 adlı butonları yaptım ve etrafına kare çizip buton özelliklerinde overında kareynin çeperini büyüttüm. fotolar layerı şimdilik boş,o kısma animasyonlarımızı getireceğiz. Şimdilik sadece fotolar layerının ilk keyframe'ıne stop verelim.

Fotolar layerında 2.frame'e F6 ile bir keyframe ekleyelim ve oraya fotoğrafı çokazı çeper adlı siyah kısmımızdan çıkacak şekilde getiriyoruz ve fotomuzu seçip F8 ile Convert to Symbol yapıp Movie Klip olarak atıyoruz. Daha sonra 10.keyframe'e de F6 ile insert keyframe diyelim ve Movie klipimiz gelsin. 10.keyframe'e de animasoynu yapıp durmasını isteyeceğimizden o frame'i seçip sağ tıklayıp stop diyelim. En son hali aşağıdaki gibi olsun.

Sonra benim örneğimde ben 2.frame'de movie klipi seçip alttaki properties kısmından movie klipin ilk hali için kendime göre o movie klipin alphasını 0 yaptım ve Filters sekmesinden Blur vererek Blur Y : 100 dedim. Sizde deneme yanılma ile bu geliş efektini geliştirebilirsiniz. Daha sonra 2 ve 10.frame arasında biyere timeline'da sağ yıklayıp Create Motion tween dedim.

Böylelikle fotoğrafı barındıran Movie klipimizin görünür olurken yapacağı efekti vermiş olduk. İlk fotoğrafı önizleyebilmemiz için 2 adımımız kaldı. Butonlardan ilkine sağ tıklayıp on release yani tıklandığında gotoAndPlay(2) diyerek 2.frame'den itibaren oynamasını söylemeliyiz,ve o buton layerını da F5 ile timeline boyunca hizada uzatmalıyız. Maske layerına da sağ tıklayıp (altında fotolar animasyon layerı varken) mask diyerek animasyonuda çizdiğimiz dolgu ile maskeleyerek ilk fotoğraf için animasyonumuzu tamamladık.CTRL-Enter ile önizleyebilirsiniz.

Diğer fotolar içinde aynı mantıkla fotolar layerında 11.frame'den itibaren mesela 2.fotoyu getirerek ve 2.butona da 11.frame git ve oyna actionsını vererek tamamlayabilirsiniz. Ben ayrıca Movie Klip'in konumlarını da aynı olması uğraşmamak için o movie klipi kopyalayıp Swap Image kullanarak görseli değiştirdim sadece. FLA dosyasına göz atarak devam edin,faydalı olması dileğiyle....